Fraktmetod & Leveranstid

All frakt sker med spårbar frakt, antingen via DHL eller Postnord. I regel får du din försändelse inom 24 timmar efter att den har lämnats över till transportören från oss men det kan dröja upp till 3 arbetsdagar.

Vår målsättning är att under normalt tryck kunna skicka alla ordrar inom 2 dagar från det att en order är betald, men det kan ta upp till 7 dagar.

Spårbarhet

Oavsett fraktmetod så får du en avisering via mobilnumret du angett på din order när ombudet skannar in försändelsen.

Normalt behöver du aldrig ett kollinummer för att ta emot din försändelse, därför lägger vi ingen extra arbetstid på att skicka ut dessa (inom kort kommer detta dock automatiseras så paketets kolli-id ligger inbakat i det sista mailet du får av oss när din order är skickad).
Vi har naturligtvis tillgång till dessa för att kunna felsöka eller spåra försändelser vid behov, därför bör du alltid kontakta oss om du inte fått dina varor inom 2 arbetsdagar från slutförd order för hjälp.

Vi rekommenderar att du laddar ner appen ”Mina Paket” och använder funktionen för att automatiskt registrera försändelser om du vill ha detaljerad information i realtid om din försändelse. Har du samma telefonnummer inlagt i appen som på din order, så dyker paketet automatiskt upp där.

Unifaun Mina Paket

Ladda ner Mina Paket på Google PlayLadda ner Mina Paket på App Store

 

Vårt & ditt ansvar

Var mycket noggrann med att informationen du fyller i under din order är korrekt – du har fullt ansvar för att alla uppgifter stämmer, vår fraktbokning är automatiserad och skickar endast vidare de uppgifter du anger. Mobilnumret behövs för en avisering (du får ett SMS med vilket nummer du ska uppge till ditt ombud för att hämta ut paketet) och namnet får inte vara ett smeknamn då det ska överensstämma med legitimation som du måste visa upp i samband med att du hämtar ut paketet (heter du Michael får du ej skriva ”Micke”).

Förutsatt att du angivit helt korrekta uppgifter och dessa uppgifterna inte ligger till grund för eventuella problem med frakten så tar vi fullständigt ansvar för paketet och dess skick när det når dig. Om paketet inte når dig eller om varorna anländer skadade så skickar vi ett nytt.

Vid ej uthämtat paket debiteras en hanteringsavgift och kostnaden för returfrakt. Se köpvillkoren för mer information. Att ej hämta ut sitt paket är inte ett godtagbart sätt att utnyttja sin ångerrätt, kontakta alltid oss om du är osäker på hur du ska agera vid dessa fall.

Vi jobbar alltid efter förutsättningen att våra kunder ska bli nöjda – men kostnader man själv orsakar står vi inte för (annars skulle detta bli en kostnad som övriga kunder får stå för i form av höjda priser).